J y arrive pas
,
pour le moment j ai "deux bo", un que je fais quasiment jamais :
10 – Supply Depot
12 – Barracks
15 – Refinery
16 – Marine (up to 2)
17 – Orbital Command
17 – Supply Depot
20 – @100% 2nd Marine, start Reactor on Barracks
20 – @400 Mins, start 2nd Command Center
20 – @100 Gas, start Factory
@100% Reactor, start constant Marine production (build bunker here if you have not scouted your opponent expanding)
@100% Factory, start Starport and Widow Mines (up to 2)
@100% Starport, start Medivac
When your first Medivac pops out (@7:10ish), drop your opponent with 2 Widow Mines and 4 Marines
Benchmark: When that Medivac pops out (@7:10), you should have 29 SCVs, 12 Marines, 2 Widow Mines, and 1 Medivac
Mais j'me sens pas a l'aise avec celui là, jsuis pas encore assez "bon" pour savoir quand push etc, et ce bo là me laisse "trop de liberté". Et qui plus est, jtrouve que le drop mine est "dépassé", le toss le voit venir de loin maintenant.
Celui que je fait 90% du temps c'est :
10 – Supply Depot
14 – Command Center
15 – 1st Barracks
17 – 2nd Barracks
19 – @100% 1st Barracks, start 2 Orbital Commands and a Bunker at the front
26 – Supply Depot
27 – 3rd Barracks
28 – @100% Supply Depot, start 2 Refineries
@25 Gas, start Tech lab (still only Marine production)
@100% Tech lab, start Stimpack, Engineering Bay, and 3rd Refinery
@100% Engineering Bay, start +1 Infantry Attack
@100 Gas, start Factory
@75 Gas, start Reactor and Tech lab on other Barracks, and start 3rd Command Center
Benchmark: When you start the 3rd Command Center (@7:40ish), you should have 38 SCVs and around 14 Marines
@100% Factory, start Reactor on Factory, Starport, and 4th Refinery (begin Marauder production)
@100% Reactor, swap off Starport onto Reactor and start Combat Shields (begin double Medivac production)
@100% +1 Infantry Attack, start +1 Infantry Armor and 2 more Barracks
Push out with your first 2 Medivacs (@9:45ish) with 52 SCVs, around 20 Marines and 6 Marauders, 2 Medivacs, and Stim/+1 Attack
Alors celui là passe, mais "rarement", mon gros soucis, c'est l'early push du protoss quand il voit que je pars FE ( pas de gaz ou meme, barracks un peu tard ), meme si j'ai des bunker ( 1 ou plusieurs bien en place ), soit, il a trop et peux importe le nombre de worker, ca passe pas, soit, je ramene pas mes worker assez vite ( manque de map control et je sais pas comment y remedier ), soit, jme fais deny mon repair avec des ff ...
Après, le late game, si ca part coloss je tiens, mais si le P a des HT, c'est finit, ca demande "trop" de micro ou je sais pas, mais, des qu'il y a des HT, je suis perdu.
Du coup, si quelqu'un a des tips, ou si vous avez un bo avec un timing push de ce genre là, j'suis preneur.
merci